Statystyki pokazują, że za pośrednictwem transportu morskiego przewozi się w skali świata najwięcej ładunków ze wszystkich gałęzi transportu. Transport morski dominuje przede wszystkim w przewozach międzykontynentalnych.

Aby przetransportowac ladunek nalezy wybrac firme spedycyjna. Wybór odpowiedniej firmy spedycyjnej jest niezwykle istotny. Warto zatem postawić pytanie, jaki powinien być dobry spedytor? Czy zawsze jest to ten, który oferuje najniższą cenę? Generalnie rolą spedytora jest dostosowanie oferty dopasowanej do odpowiednich warunków oraz oczekiwań klienta.

Proces spedycyjny to ciąg czynności prowadzących do zapewnienia dostawy ładunku od miejsca nadania do miejsca przeznaczenia

Do przewozu kontenerów wymagane są odpowiednio przystosowane środki transportu. W żegludze morskiej wykorzystuje się kontenerowce. Ich załadunek odbywa się pionowo (lo-lo, czyli ang. lift on-lift off ), przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu znajdującego się na nabrzeżu portu. Kontenery można również przewozić statkami typu ro-ro (ang. roll on-roll off ) o poziomym systemie załadunku.

W przewozach lądowych do przewozu kontenerow wykorzystuje się odpowiednio do tego przystosowane samochody / naczepy kontenerowe oraz wagony. Obsługa ruchu kontenerów odbywa się w terminalach kontenerowych, zlokalizowanych głównie w portach morskich.

Aby wysłać z Polski kontener drogą morską, nie ma obowiązku korzystania z terminali kontenerowych na terenie Polski. Wielu przedsiębiorców odprawia swoje kontenery w Hamburgu, a następnie przywozi je drogą lądową. Do niedawna takie rozwiązanie było bardzo opłacalne, ponieważ przedsiębiorca dokonujący w Polsce odprawy celnej importowej, musiał z góry zapłacić należny podatek VAT od niesprzedanego jeszcze towaru, a w Niemczech miał na to 30 dni. Obecnie przepisy te zostały ujednolicone. Warto przeprowadzić kalkulację kosztową, gdyż często bardziej opłacalne jest przewiezienie kontenera statkiem dowozowym do portu polskiego i wykorzystanie samochodu dopiero na ostatnim odcinku dowozowym na terenie Polski.

Kierunki obslugi ładunków w kontenerach w eksporcie oraz imporcie :

  • Europa
  • Bliski Wschód
  • Daleki Wschód
  • Afryka
  • Australia oraz Nowa Zelandia
  • Ameryka Północna
  • Ameryka Południowa i Ameryka Środkowa

Elementem dodatkowym jest oferta konkurencyjnych frachtow morskich w imporcie oraz eksporcie wraz z  odbiorami i dostawy „to door”.

Transport i spedycja lądowa / przewozy lądowe kontenerów morskich / eksport – import:

  • planowanie i realizacja rozwiązań logistycznych lądowych i morskich
  • transport kontenerowy
  • transport ładunków w kontenerach uniwersalnych
  • transport ładunków w kontenerach specjalistycznych i chłodniczych
  • transport ” door to door ” / od drzwi do drzwi
  • transport ładunków pełnosamochodowych w kraju i za granicą
  • transport ładunków drobnicowych w kraju i za granica
  • transport ładunków ponadgabarytowych i ponadnormatywnych
  • organizacja i spedycja kolejowa
  • przewozy intermodalne
  • logistyka kontenerowa
  • realizacja transportów crosstrade 

Odprawa celna ładunków eksport – import:

  • kompleksowa obsługa celna ładunków
  • zapewniamy odprawy celne w imporcie oraz eksporcie oraz odprawy uproszczone
  • realizujemy odprawy celne w Gdynia, Gdańsk, Szczecin oraz odprawy fiskalne w portach UE,  Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Antwerpiia, Koper
  • możliwość odpraw celnych importowych kontenerów przed ich przybyciem do terminalu kontenerowego w Gdynia i w Gdańsk

Bezpłatnie pomozemy i doradzimy w zakresie spedycji morskiej i transportu morskiego.

Słuzymy pomocą w:

  • doradztwie przy wyborze sposobu i warunków dostawy
  • sprawdzeniu dokumentów handlowych
  • przygotowaniu oferty cenowej usługi
  • organizacji transportu morskiego
  • organizacji przeładunku, składowania, transportu krajowego
  • reprezentacji przed Urzędem Celnym w Gdyni

Wspieramy klientów już na wczesnym etapie kontaktów z kontrahentami zagranicznymi.

Zachęcamy wszystkich eksporterów i importerów do przejmowania gestii transportowej.

Gestia transportowa to lepsza oferta dla Twojego Klienta, to minimalizacja ryzyk oraz możliwość dodatkowego zarobku.